Slam Poetry Budapest

Közösség

 

Lépj be Facebook és Iwiw csoportunkba!
Írj egy üres levelet erre az email címre, és felkerülsz a hírlevelünkre, ahova havonta 1-2 értesítő levelet küldünk a rendezvényekről.
A szervezőknek ide küldhetsz levelet.

Utolsó kommentek

Támogatóink

Networked Blog

Címkék

Címkefelhő

2009.02.17. 00:06 Preko

A tizedik slam est következik

Slam Poetry Budapest - tizedik jubileumi est
2009. február 22. vasárnap, 18.00 (vetítés), 19.00 (verselés)
Kőleves vendéglő, VII. Kazinczy u. 35. (Dob utca sarka)

Mi ez?
A SLAM posztmodern performansz költészet, a Spoken Word egy formája. Azonban az, hogy mitől lesz a slam egyedi stílus, az nem a kategorizálástól, hanem a többi irányzattól való eltérésektől válik világossá:
- Nem freestyle. A szövegeket otthon (vagy a helyszínen) előre megírjuk.
- Nem versfelolvasás. Nem csak a jegyzettel, de lélekben is készülünk az előadásra.
- Nem rap. Nem a rímek száma a lényeg, hanem a komplexitás, a szövegek mögötti tartalom.
- Nem színházi előadás. Mindenki beszállhat a közös verselésbe, még csak előre jelentkezni sem kell.

Mit teszünk?
Minden hónap utolsó vasárnapján összegyűlünk és ráhangolásként vetítünk: a külföldön jól ismert Def Poetry Jam adásaiból és további slammel kapcsolatos filmekből szemezgetünk. Ezután az est három részre oszlik:
- Az első részben az előző alkalommal közösen megbeszélt témában hangzanak el a versek.
- A másodikban szabadverselés zajlik, tehát bármilyen témájú költeményt elő lehet adni.
- Az estet versennyel zárjuk, aminek keretében a helyszínen összedobott szavak rímekbe foglalásával kell költeményt kreálni bizonyos időkorláton belül. Az eredményt a közönség dönti el, így válnak ők is egyenrangú szereplőjévé az estnek.

Ezt követően hallgatunk egy kis zenét, befejezzük a kikért sörünket, váltunk minden régi kedves ismerős arccal néhány szót, majd hazamegyünk abban a nyugtató tudatban, hogy ez a hónap sem telt el slamtelenül, és alig várjuk a következő hónap utolsó vasárnapját, ahol
"Szájtátva szárítkozom éppen,
Szóra bírtak, de készen vagyok,
Szépen érvelj és elolvadok."

A most következő alkalommal, február 22-én, szvingerklub témában verselünk majd, na meg szabadon is, és idő illetve szókorlátok közt is, hogy tartsuk a megszokott sokszínűséget.

A sokszínűséget pedig már csak egy dolog tudná még fokozni: ha eljönnél Te is.

5 komment

Címkék: slam kőleves 2009 02 22


A bejegyzés trackback címe:

https://slampoetry.blog.hu/api/trackback/id/tr73947748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2009.02.22. 15:19:56

az tudható, kik állnak ma a miki mögé biztosan?

_sha_ 2009.02.23. 15:10:53

Entrópia

Utángyártott sodronyingben várod a jubileumot,
volt pár elsöprő lehetőség, de mind Dombóvárig futott.
Tervezed, mi lenne a művészi, az elegáns, meg a vagány
megoldás, de csak bélféregként emészt az extravagáns
helyzet, hogy a könnyűbúvár, kit az influenzajárvány elkapott,
a takonyba fulladástól, s nem a világválságtól lett halott.


Magyarázat

Téma persze nincs, így többet ne várj,
remélem, minden rendben lesz, mielőtt az időm lejár,
hisz az összeesküvés-elmélet szerint
válság után háború jön, de kerüljük el, hogy megint
ugyanaz okozza a bajt,
fegyver helyett javallott egy jó bor, és némi sajt.

Angyal Gyula 2009.02.27. 09:29:49

Én ezt követtem el "szvingerklub" témában. A versben szereplő MILF kifejezés egy betűszó, M.I.L.F.= Mother I'd Like to Fuck, azaz Anyuka Akit Megb.sznék. A magyarban ugyanerre a szebben hangzó SZÉPASSZONY szót használjuk. De ugyanarra gondolunk. hehe


Szvingerklub

Páros testek kedves modorban
Bemutatkoznak egymásnak
És amikor a kedvesség nem torpan
Bent már motoznak egymásban

Semmi sem muszáj, de mindent szabad
Ez a tisztes háznak a rendje
Lihegések mohó hóhéra
Sújt le kéjjel a csendre

Pallos a fallosz, a tőke a kondom
A visszafogottság halott fejként zuhan
Tágra nyílt szájban a húshusáng
A mélytorok tabu? Á, ugyan…

Kinek a pap, kinek a szép papné
Kell a sok testben egy házban
Három nyílás betömve egy mohó MILF-en
A hátsó úr a szűk, forró segg-lázban

Vazelint ken még a kemény szerszámra
Hogy könnyen csússzon a tiszta űrben
A férj örül, hogy formás neje
Gentlemanre lel mindhárom úrban

Őt addig egy tini lány szopja
Szemtelenül fiatal, pofátlanul tapasztalt
A fiúja őt dugja, mást nyal; nyál,
Izzadtság nedvesít ágyat, kanapét, asztalt

Végül jól sül el minden és mindenki
Boldog ürülés ül agyra, herére
Elmennek remegő lábakkal; haza is,
A belépti díj ma is megérte
2009.feb.22.vasárnap

Angyal Gyula 2009.02.27. 09:33:10

Ezek voltak a kötelezően felhasználandó szavak a feb.22-i versenyen: Dombóvár, extravagáns, könnyűbúvár, világválság, influenzajárvány, sodronying, jubileum, utángyártott, elsöprő, bélféreg.
Vigyázat, röhejes és förtelmes vers! A jogi problémák elkerülése végett a híres emberek nevei csak úgy lesznek feltüntetve, mint O.V., Fle., és Gy.zike. Bármiféle egyezést, hasonlóságot letagadok. Nehogy nekem essenek má’ az ügyvédek…


Brutális kéjelgés egy politikus arcú hermafrodita Qrvával

Dombóváron jártam és rám tört a randa vágy:
Elsöprő kúrás kell egy extravagáns nővel!
Influenzajárvány és részegség kínzott
Náthás agyamba ragasztót szívtam, lőttem

Elmentem egy kupiba, hogy bizarrt akarok!
Valaki förtelmest, progresszívet, tutit!
Aki nem csak szívja, de szúrja, szíjjal
Veri a kékre kínzott kukit!

Megkaptam. O.V.-arcú,
De Fle. a becses művészneve
Sodronying alatt dagadó szőrös csöcsök
Menzesz-jubileumos puncija előtt here

Rám kényszerített egy könnyűbúvár-cuccot
Utángyártott mekis zacskót húztam a fejére
Vazelin nélkül kúrtam hátulról
És bélféreg szopott engem a belében

De még ezt is tudta fokozni egy
Világválság-cikk felolvasással
Gy.zike hangján! Egy rémálom
O.bán Fle. bamba mosolyával…

arykomate · http://arykomate.blogspot.com 2009.03.05. 13:30:21

Akkor már én is...
Tök jó volt a party. Tuti ott leszek a következőn is.
Az én versem így szólt:

Buszon

Acélrudak közt várakozva állok.
Üvegből tükör, késik már az átok.
Zsebemből veszem a színes papírt
Amit tegnap még az Isti írt.
Valahol messze meg az Eszter vár.
Extravagáns hely most a Dombóvár.

Leülök a száz év kényes fotelbe,
Mellettem egy férges ürge kiütve.
Fáradt lábam a kosz mellett megpihen
Ez a világválság, nem lesz újabb hepiend.
Védem én az életem, nájki, dzsoging.
Bélférgek ellen herbál, sordonying.

Csörög a tella, jön ajánék esemes.
Kíváncsiságtól szívem szétreped...
Megnézem, még nyitva az ügyelet.
Utángyártott álmot tesznek be nekem.
Felturbózzák elcsigázott székletem.
De nem marad több kreatív életem.

A csávó most keresi az aranyam...
Úgy nyúl a zsebembe mint könnyűbúvár
Az Esztinél így nem szex, csak könnyű bú vár

Beütöm a csöves fószert.
Hívok hozzád hupikék tanárt!
Lelkileg nem vagy kissé aluldiplomált?

Fáj a szívem
Nincsen többé nyugalom
Mély űrt hozott fel a Jubileumom.
Rosszabb, mint az influenzajárvány
Mikor nem kapsz újra fényt a Menzán
Matekból sosem voltam elszánt.
A szívem így is repkedve leszállt.
Előszót írtam Eszter, amit nem vártál
A szerelmem érted látod elsöprő
Busszal jött hozzád az első pró.
süti beállítások módosítása